Open Avond article image
1-10-20241 min lezen

Open Avond

Aandacht voor vervolgde christenen

Miljoenen mensen wereldwijd hebben dagelijks te maken met onderdrukking, discriminatie en geweld vanwege hun geloof.
Dennis Peters van Kerk in Nood spreekt vrijdagavond 18 oktober in de Mariazaal van ons Pastoraal Centrum over deze christenvervolging, waarover op 22 oktober een nieuw rapport verschijnt. Die avond zal ook een korte nieuwe film vertoond worden: ´Helden van het geloof´, met aangrijpende beelden van mensen die hun leven op het spel zetten om trouw te blijven aan hun overtuigingen. De film biedt niet alleen een diepgaand inzicht in de uitdagingen waarmee christenen wereldwijd worden geconfronteerd, maar roept ook op tot solidariteit en bewustwording. Het herinnert eraan dat religieuze vrijheid geen vanzelfsprekendheid is, maar een kostbaar recht dat voor velen een kwestie van leven of dood is.

Locatie: Sint Jorislaan 51, Eindhoven
Tijd: 20:00 uur (inloop met koffie en thee vanaf 19:45 uur)
Toegang:  gratis. Aanmelding niet nodig

ACN-20141216-17514 Vrij zijn om te geloven.jpg