Alp­ha-cur­sus

In de afgelopen jaren hebben ruim 325.000 mensen in Nederland een Alpha-cursus gevolgd. Bijna alle deelnemers gaven aan dat de cursus een positieve impact op hun geloof en leven heeft gehad. Ook in Nederland hebben al veel RK parochies ontdekt dat Alpha helpt om meer bewust bezig te zijn met de oorspronkelijke missie van de Kerk: de Blijde Boodschap verkondigen en leerlingen maken.

Iedereen is welkom op de Alpha-cursus! Heb je nog nooit een Alpha gevolgd? Dit is je kans! De avond begint om 18:30 uur met een gezellige maaltijd; daarna is er een inspirerende inleiding waar je over doorpraat met andere deelnemers.

De Alpha cursus behandelt de basis van het christelijk geloof. Bijvoorbeeld: “Wie is Jezus?”; “Bidden: waarom en hoe?” Daarom is Alpha erg geschikt voor mensen die weinig binding (meer) hebben met de kerk. Maar je bent ook welkom als je graag je geloof in je dagelijks leven beter wilt leren verwoorden en vorm geven, om het meer met anderen te kunnen delen!

Deze Alpha-cursus wordt georganiseerd voor de twee parochies van onze stad en vindt plaats in de Mariazaal van de St.Joriskerk.

Aanmelden:

De Alpha-cursus is gestart op 14 september 2023.
    Wanneer je nog wilt deelnemen neem dan contact op met RKAlphaEindhoven@gmail.com.

Data en tijd:

De donderdag-avonden van 14 september t/m 14 december (behalve in de herfstvakantie 19 oktober en op Allerzielen 2 november), plus het weekend van vrijdagavond 10 t/m zaterdagavond 11 november 2023.

Programma:

18.30 u: Ontvangst
    18:45 u: Warme maaltijd
    19:45 u: Inleiding, (Engelstalige Alpha-filmserie met Nederlandse ondertiteling).
    20.15 u: Groepsgesprekken
    21.30 u: Afsluiting

Locatie:

Mariazaal, parochiecentrum Sint Joriskerk, Sint Jorislaan 51 Eindhoven.