Open huis

De ontmoetingsruimte van de St. Catharinakerk is een gastvrije huiskamer voor ieder die daar behoefte aan heeft. Een Open Huis. U bent er elke dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag welkom. De ontmoetingsruimte bevindt zich links vooraan in de St. Catharinakerk. De weg erheen is met pijlen aangegeven.

Logo Open Huis Sint Cathrien

Gastvrijheid

De gastheren en gastvrouwen schenken u graag een kopje koffie of thee en staan open voor een goed gesprek. Hebt u meer behoefte aan een moment rust of wilt u de krant lezen, kan dat even goed. Er hoeft niets! Het gaat erom dat u zich thuis voelt. De deur staat open van dinsdag tot en met vrijdag van 10.30 uur tot 13.30 uur. Tussen 12.15 en 12.45 uur sluiten de deuren voor een bezinningsmoment.

Bezinning

Op dinsdag is er een verhaal in de ontmoetingsruimte, op donderdag een meditatieve viering in de geest van Taizé in de kerk en op vrijdag een getijdeviering met (orgel)muziek. Een andere manier om inspiratie op te doen is een bezoek aan de tentoonstellingen in de kooromgang van de kerk. Daarin komen religieuze, diaconale en maatschappelijke onderwerpen aan de orde.

Maaltijd

Tussen 12.45 en 13.15 uur kunt u met de andere gasten een broodmaaltijd met fruit gebruiken, in de wintermaanden met warme soep. Na de maaltijd gaat een mandje rond voor een vrijwillige bijdrage.

Oecumenisch initiatief

Het 'Open Huis St. Cathrien' is een oecumenisch initiatief van de voormalige Binnenstadsparochie Eindhoven en de Protestantse Gemeente Eindhoven. In 2011 vierde het Open Huis haar 25 jarig bestaan.

Vragen

Heeft u vragen over het Open Huis, dan wil coördinator Loes Laurense deze graag beantwoorden. Als u het vrijwilligersteam wilt versterken, neem dan met haar contact op.

Website

Het Open Huis heeft een eigen website: www.openhuiscathrien.nl. U bent van harte welkom om daar verder te lezen.