You­cat

Je geloof kennen is een belangrijk aandachtspunt in het leven van iedere gelovige. Voor velen in onze cultuur geldt dat we over ons eigen geloof weinig tot niets weten. De dorst naar de betekenis van ons geloof groeit enorm snel. Steeds meer jong volwassenen melden zich met de vraag dat ze gedoopt willen worden en meer willen weten over het geloof van de RK Kerk: wat, waarom en hoe?

De Youcat is het geloofsboek van de RK Kerk, speciaal voor de jongeren geschreven. Het is wereldwijd een bestseller en een onmisbaar boek, om te weten wat de RK Kerk leert en vooral waarom!

Inmiddels wordt dit geloofsboek al jaren gebruikt in het voorbereidingstraject op het doopsel van volwassenen. Voor degenen die meer willen weten over het hoe, wat en vooral waarom van het geloof in Jezus Christus en de Kerk zij ook van harte uitgenodigd voor deze gedegen introductie in het geloof van de RK Kerk. In september starten we de cursus. Meld je tijdig aan via info@parochiesintjoris.nl.