Communie - Sacrament hero image

Eerste Communie

Neem deel aan de Maaltijd van de Heer.

Na het doopsel hoort een kind bij God. Maar om volledig deel te nemen aan het leven in de Kerk is het belangrijk de volgende stap te zetten: het meevieren van de Eucharistie. Op een heel bijzondere manier wordt dit gevierd als kinderen hun Eerste Communie doen, dan nemen ze voor de eerste keer (en hopelijk niet voor de laatste keer) deel aan de Maaltijd van de Heer.

Voorbereiding

De voorbereiding van de Eerste Communie voor de kinderen in groep 4 van de basisschool wordt voor heel de parochie op dezelfde manier gedaan.
    Het is een feest voor heel de parochiegemeenschap om de jongste generatie voor te mogen bereiden op het vieren van het sacrament van de eucharistie. In de kerk, rond het altaar, vieren we bij uitstek ons geloof; dat we een familie in Christus zijn!

Speciale info-avonden voor ouders van kinderen uit groep 4 van de basisschool (of hoger) zijn op 11 en 12 september 2023 om 20.00 uur. Tijdens deze avonden krijgt men de informatie en kan men zich inschrijven.
    Locatie van de informatieavonden: Pastoraal Centrum, Sint Jorislaan 51.
    Info en aanmelding: communie@parochiesintjoris.nl

Eerste Communie 2024
    Jezus in de eucharistie voor de eerste keer ontvangen is een groot feest, waar de parochianen samen met de meest naaste familie graag bij willen zijn.

Data eerste communie 2024:

25 en 26 mei om 11.00 uur in de Sint Joriskerk.